Sikit-sikit, lama-lama jadi…

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Minggu lalu saya tidak dapat mengemaskini blog saya seperti biasa akibat masalah laptop saya yang terpaksa di format semula. Letih jugalah, tapi akhirnya terpaksa beli laptop baru ūüôā

Post kali ini lebih kepada pengumuman dan thought provoking sahaja. Mungkin ada yang mengharapkan kandungan yang lebih berkualiti, insyallah akan saya tuliskan dalam post yang akan datang.

Hari Ahad yang lalu, saya dijemput bersiaran secara langsung di Selamat Pagi Malaysia RTM1 untuk berkongsi mengenai buku Buat Duit Dengan SMS dan juga penipuan SMS yang berlaku. Maaf saya tidak membuat pengumuman awal kepada anda, tetapi saya sendiri mendapat jemputan sehari sebelumnya. Agak sibuk dengan urusan famili, saya tidak sempat untuk membuat hebahan kepada semua. Melepaslah nak tengok saya di kaca TV secara live!

√ā¬†Sebenarnya saya dislotkan untuk segmen Resensi Ahad dimana segmen tersebut khusus untuk penulis yang akan bercerita mengenai buku mereka. Saya dijemput untuk berkongsi mengenai buku Buat Duit Dengan SMS (ini adalah kali kedua buku ini mendapat liputan dari segment Resensi Selamat Pagi Malaysia!) sedangkan buku ini sudah lebih 1 tahun berada dipasaran! Biasanya penulis bercerita mengenai buku mereka, tapi kali ini saya bercerita tentang Penipuan SMS.. Heheh.. Lain dari yang lain.

Dalam sesi tersebut, saya ditanya oleh Tuan Sayed (pengacara Selamat Pagi Malaysia) tentang berapa banyak pendapatan yang boleh diperolehi dari perniagaan SMS dari pengalaman saya sendiri?

Saya jawab ” Pendapatan SMS saya yang pertama hanyalah RM0.11 sahaja!”

Hahaha… Jangan terkejut kerana itu adalah hakikat. Perniagaan SMS bukan perniagaan tunai seperti kedai runcit. Sekurang2nya mempunyai sedikit modal perniagaan untuk terus hidup sebelum pembayaran diterima dari telco.

Tetapi saya nyatakan juga…

” Perniagaan SMS sama seperti perniagaan lain. Sky is the limit. Kita hanya perlu kesabaran dan konsisten dalam perniagaan. Bak akta pepatah, Sikit-sikit lama-lama jadi banyak .. (jangan jadi bukit.. rugi ) .. “

Kalau kita kuat berusaha, insyallah bukan RM0.11 mungkin RM11K, RM20K atau RM100K sebulan!

Saya tidak berkesempatan edit video yang dirakam. Nanti saya ada kelapangan akan saya uploadkan ke Youtube untuk tatapan anda. Ada beberapa lagi tips yang saya ingin kongsikan dengan anda lagi lebih2 lagi mengenai penipuan SMS.

Nantikan!

*************** PENGUMUMAN ***************

Saya telah menjadualkan semula Seminar Perniagaan SMS bagi tahun 2009. Seminar akan datang adalah seperti berikut :

Tarikh : 17 Januari 2009
Venue : Hotel Quality, Kuala Lumpur
Jam : Pendaftaran bermula jam 8.30am

Anda tentunya tidak mahu terlepas kerana kandungan modul seminar telah diperbaiki 360 darjah! Kira macam total revamp pada seminar kali ini. Register awal-awal di AkademiSMS.com

irwan.dahnil

ID is a certified tour leader with extensive experience in organizing and leading private trips. A dynamic individual with a multiple of talents, extensive experience, and a broad spectrum of exposure across various industries.

Leave a Reply